Novice

Fiat 500L prejel 5 zvezdic Euro NCAP 5 z visoko oceno 83/100

03 december 2012

120703_F_500L_5stelle

Fiat 500L je prejel prestižno oceno 5 zvezdic Euro NCAP, s končnim rezultatom 83/100: 94 % pri varnosti odraslih potnikov v vozilu, 7 8% pri varnosti otrok v vozilu, 65 % pri zaščiti pešcev in 71 % pri sistemih, ki prispevajo k večji varnosti.
Velikost dosežka kaže tudi dejstvo, da so pri Euro NCAP v letu 2012 v veljavi strožji kriteriji za dosego 5 zvezdic na področju zaščite odraslih in otrok v vozilu ter pešcev. Ta pomemben dosežek je ponovna potrditev Fiatove odločnosti pri zagotavljanju varnosti za vse udeležence v prometu.
Zasnova Fiat 500L ustreza mednarodnim standardom na področju varnosti, kar pomeni, da lahko danes zagotavlja najvišjo stopnjo varnosti vsem potnikom v vozilu in drugim udeležencem v prometu. Tisoče ur računalniških simulacij je bilo narejenih ob snovanju nove “Small Wide” zgradbe vozila – ki se premierno predstavlja z modelom 500L – in snovanju vozila brez uporabe prototipov. Kakovost računalniškega dizajna je bila kasneje na preizkušnji na vozilih, izdelanih v tovarni. Z njimi je bilo opravljenih več kot 200 testov na sestavnih delih in podsistemih, več kot 100 simulacij trčenj in več kot 100 preizkusnih trčenj, pri katerih so vzeli v obzir vse možne tipe trkov: čelne, z boka, prevračanje, nalet vozila z zadnje strani in trke ob pešce. Upoštevali so tudi različne hitrosti, pri katerih lahko pride do trkov, različne tipe ovir in zaščito potnikov, ki so si po telesnih značilnostih močno različni.
Končni rezultat je avtomobil, zasnovan kot varnostna celica, ki ima na prednjem delu dvojna stebrička, ki sta v skladu s predpisi, ki se nanašajo na preizkusne trke in mere ter uporabljene materiale in so veljavni v ZDA. Natančneje, po trije vzdolžni nosilci na vsaki strani prednjega dela vozila, obremenitev trčenja enakomerno absorbirajo ne glede na vrsto ovire. Gre za pomemben napredek pri partnerski zaščiti v prometu, saj je vozilo v primeru trčenja z drugim vozilom manj agresivno. Poleg tega pa prinaša večjo varnost tudi za potnike v vozilu, saj so zaradi enakomerne deformacije varnostni sistemi v vozilu bolj učinkoviti.
Za popolno zaščito potnikov, je novi Fiat 500L na slovenskem trgu serijsko opremljen s 6 varnostnimi blazinami (po 2 prednji, okenski in stranski) – za doplačilo pa je na voljo še kolenska varnostna blazina – skupaj s tritočkovnimi varnostnimi pasovi z dvojnim zategovalnikom in omejevalnikoma zatezne sile. Pri zaščiti potnikov in pešcev ne smemo pozabiti na vlogo karoserije, pokrova motorja, vrat in prečnega nosilca pod armaturno ploščo. V primeru trčenja se volanski deformira tako, da ne poškoduje voznika in prepreči, da bi ga mehanske komponente potisnejo navzgor – zlasti pri čelnih trkih, upoštevajoč strožja merila kot Euro NCAP.
K večji varnosti prispevajo tudi žarometi s funkcijo dnevnih luči (Daytime Running Lights) ter meglenke s funkcijo samodejnega osvetljevanja ovinka.
Novi model serijsko opremljen tudi z ABS zavornim sistemom s funkcijo B.A.S. (Brake Assist System) in dovršenim sistemom ESC (Electronic Stability Control), ki se sproži v mejnih okoliščinah, ko je ogrožena stabilnost vozila, ter pomaga vozniku ohraniti nadzor.
ESC sistem Fiata 500L obsega nekatere izredno koristne funkcije:
• ASR (Anti Slip Regulation): sistem za preprečevanje zdrsa koles, ki pri katerikoli hitrosti ob pomoči zavor in nadzora motorja poskrbi za optimiziranje prenosa moči na kolesa. S tem omogoči Fiatu 500L, da se brez težav reši na podlagi s slabim oprijemom.
• Hill-holder: gre za sistem, ki z zadrževanjem zavorne sile približno 2 sekundi po popustitvi stopalke zavore pomaga vozniku pri speljevanju na klancu. S tem olajša speljevanje, ne da bi bilo vozniku potrebno z nogo pritiskati na stopalko zavor ali uporabiti ročno zavoro.
• MSR (Motor Schleppmoment Regelung): sistem za uravnavanje navora motorja. V primeru hitrega prestavlljanja v nižjo prestavo na podlagi s slabim oprijemom se sproži MSR, ki povrne navor motorju in prepreči zdrs, do katerega bi lahko prišlo zaradi blokiranja koles.
• DST (Driving Steering Torque): sistem izboljšuje varnost vožnje ter vodljivost. Aktivni elektronski volan namreč v vseh okoliščinah vožnje samodejno vrši popravke in nadzoruje tudi prekrmarjenje na podlagah s slabim oprijemom.
• ERM (Electronic Rollover Mitigation): elektronski nadzor proti prevračanju je funkcija, ki se sproži, ko se eno izmed koles dvigne s podlage. V primeru, ko sistem zazna, da je prišlo do ekstremnega dinamičnega manevra, ERM pomaga povrniti stabilnost vozila in ohraniti nadzor nad vozilom.
Na koncu seznama, a zato nič manj pomemben je najnovejši sistem “City Brake Control”, ki bo na voljo malo kasneje. Novi sistem je sposoben prepoznati ovire pred vozilom in samodejno zavreti ter preprečiti trk v primeru, ko tega ne stori voznik sam. Odvisno od nekaterih parametrov (pogoji vozišča, dinamika in smer vožnje vozila, razporeditev ovir, stanje pnevmatik, itd.), lahko sprožitev sistema LSCM v celoti prepreči trk (“Collision Avoidance”) ali ublaži njegove posledice (“Collision Mitigation”).
Dovršena naprava integrira tri dodatne funkcije: samodejno zaviranje v sili (AEB – Automatic Emergency Braking), predhodni dvig tlaka v zavornem krogotoku (Prefill) ter pomoč pri zaviranju v sili (Brake Assist). Prva se, kljub temu, da spoštuje voljo voznika in mu pušča poln nadzor nad vozilom, sproži z zaviranjem v sili po skrbni preučitvi položaja in hitrosti ovir, hitrosti vozila (nižja od 30 km/h), bočnega pospeška, kota zavijanja (odklon volana od sredinskega položaja) in pritiska na stopalko za plin ter njegovo spreminjanje. Funkcija “Prefill” predhodno dvigne tlak v zavornem krogotoku s ciljem omogočiti hitrejši odziv tako v primeru sprožitve samodejnega zaviranja v sili (AEB) kot v primeru zaviranja s strani voznika. Pomoč pri zaviranju v sili (Brake Assist) pa prepoznava kritične situacije in prilagodi odziv stopalke zavore tako, da je v primeru kritične situacije, torej v sili, omogočeno še hitrejše zaviranje.

Zadnje objave Fiat