Električni Fiat 500 3+1: najbolj vsestranski električni 500

Električni Fiat 500 3+1: najbolj vsestranski električni 500

Električni Fiat 500, prvi povsem električni avtomobil podjetja FCA skupine Stellantis. Ikona znamke Fiat, simbol italijanske ustvarjalnosti in talenta, navdušuje s svojim brezčasnim slogom in inovativnim pogonskim sklopom, ki zagotavlja trajnost in učinkovitost. Električni 500 je popolna izbira za tiste, ki so pozorni tako na okoljska vprašanja kot na sodoben, prepoznaven slog.

Kot je na današnji predstavitvi nove različice povedala Petra Tašker Žumer, vodja marketinga in PR, je »FIAT vedno pomenil nekaj več kot le “Fabbrica Italiana Automobili Torino”: znamka pooseblja občutek praktičnosti pomešan z zabavo, pozitivno energijo in družinsko prijaznostjo. Navdih in iznajdljivost so nadgrajevale dostopne in napredne rešitve, ki izboljšujejo življenje množicam. Vse to je prispevalo k temu, da so nekateri Fiatovi modeli zares brezčasni, saj se stvari, ki milijonom pomagajo živeti polno življenje, vedno dotikajo srca, misli in domišljije. In med njimi je zagotovo tudi Fiat 500.«

Novi električni Fiat 500 pa je tudi del flote vozil podjetja Avantcar. Tomaž Kogoj, vodja Avant2Go je ob tej priložnosti povedal: »V lanskem letu smo postali ponosni lastniki 15 električnih Fiatov 500 in jih dodali v našo Avant2Go floto, kjer so vozila že od prvega dne med najbolj iskanimi v naši floti. Vozilo omogoča veliko raznolikost uporabe in ga uporabniki zelo radi vzamejo za hitre skoke po mestu, kot tudi za izlete po Sloveniji; Fiati 500e so obiskali že marsikateri kotiček Slovenije, saj zaradi baterije v vozilu ter možnosti hitrega polnjenja omogočajo premagovanje tudi daljših razdalj. Fiat 500e je zelo popularen tudi na naših družbenih omrežjih, saj nam uporabniki zelo radi delijo svoje pozitivne izkušnje in fotografije z našim italijanskim zapeljivcem.«

Po že predstavljenih različicah kupe in kabriolet, se električni Fiat 500 sedaj predstavlja tudi v različici 500 3+1, z enakimi dimenzijami, vendar z dodatnimi majhnimi vrati na sovoznikovi strani. To ga močno povezuje s prvim modelom Fiat 500 iz leta 1957, na katerem so bila vrata pritrjena na zadnji del avtomobila: vrnitev h koreninam modela v ustvarjalnem dialogu med preteklostjo in prihodnostjo. Rezultat je nova karoserija, dodana različicama kupe in kabriolet, z nespremenjenimi dimenzijami. Toda še vedno 500.

Četrta, dodatna majhna vrata na desni strani vozila se – skupaj z B stebričkom – odpirajo v nasprotni smeri od sprednjih vrat in omogočajo lažji dostop do zadnjih sedežev. Tako lahko udobneje sedete, namestite otroka v otroški sedež ali naložite večje predmete. Kljub dodatnim majhnim vratom, se električni 500 3+1 po velikosti ne razlikuje od ostalih dveh različic električnega 500; njegova dolžina je 3.632 mm, višina 1.527 mm, širina (brez ogledal) 1.683 mm, širina (z ogledali) 1.900 mm. Dodatna vrata, zaradi katerih je vozilo 30 kg težje, so popolnoma integrirana v karoserijo vozila in z ergonomskega vidika izboljšajo dostop do zadnjih sedežev – pri odprtih vratih 1.440 mm (440 mm več kot pri kupe različici).

Kar zadeva varnost velja omeniti, da je mogoče dodatna mala vrata odpreti le, ko so sprednja vrata že odprta, tako da jih potniki na zadnjih sedežih ne morejo odpreti.

Z različico električnega 500 3+1 želi Fiat slediti potrebam kupcev, ki so spremenili svoje navade in zahteve, ne pa tudi okusa. Zasnovan je za stranke, ki se ne želijo odreči lepoti in privlačnosti modela 500, zaradi pametne rešitve dodatnih vrat pa lahko s seboj vzamejo vse, kar želijo, ne da bi pri tem okrnili slog, hkrati pa izkoristijo funkcionalnost, ki jo ponuja električni 500 3+1.

Veliko vsebine: najdaljši možen doseg, najsodobnejše polnjenje in najzabavnejša vožnja

Pri oblikovanju novega električnega Fiata 500 3+1 so posebno pozornost posvetili detajlom in izbrali najboljše možne rešitve. Doseg in čas polnjenja električnega vozila sta izjemno pomembna.

Električni 500 3+1 ima vgrajeno visokonapetostno litij-ionsko baterijo s kapaciteto 42 kWh, pri kateri je  izhodna moč motorja 87 kW (118 KM), kar zagotavlja največjo hitrost 150 km/h ter pospešek od 0-100 km/h v 9,0 sekundah in od 0-50 km/h v 3,1 sekunde. Omenjena litij-ionska baterija omogoča novemu električnemu Fiatu 500 3+1 doseg do 313 km v kombiniranem ciklu WLTP, ki se samo pri vožnji po mestu poveča na 445 km.

Za optimizacijo časa polnjenja je električni Fiat 500 3+1 opremljen s sistemom hitrega polnjenja baterije z močjo 85 kW. V samo petih minutah se baterija napolni do te mere, da omogoča dovolj energije za 50 km vožnje, kar je več, kot je potrebno za povprečno dnevno uporabo. Hiter polnilnik lahko v samo 35 minutah baterijo napolni tudi do 80 %. Na voljo so tudi rešitve za polnjenje na domu s sistemom za polnjenje easyWallbox, ki ga je mogoče priključiti v običajno električno vtičnico.

Električni Fiat 500 ponuja tri načine vožnje: Normal, Range in Sherpa. Način vožnje Sherpa optimizira razpoložljive vire tako, da boste zagotovo prišli do cilja. Vpliva na več komponent, da zmanjša porabo energije na minimum, ter tako omogoči, da lahko dosežete bodisi cilj, določen v navigacijskem sistemu, bodisi najbližjo polnilno postajo. Ta način vožnje prilagaja različne parametre: največjo hitrost, omejeno na 80 km/h, prlagojen odziv pospeševalnika, da zmanjša porabo energije ter izklop klimatske naprave in ogrevanja sedežev.

Način Normal je najboljši približek vožnji z običajnim motorjem z notranjim zgorevanjem, medtem ko način Range aktivira funkcijo »one-pedal-drive« (vožnja z eno stopalko). Z izbiro tega načina lahko vozite praktično samo s stopalko za plin. Sprostitev stopalke namreč povzroči veliko večje pojemanje hitrosti kot pri običajnem motorju z notranjim zgorevanjem, skoraj tako, kot če bi pritisnili na zavoro. V vsakem primeru pa je treba pritisniti zavoro, da se avto popolnoma ustavi.

Avtonomna vožnja 2. stopnje in povezljivost

Električni Fiat 500 je prvi avtomobil v svojem segmentu, ki ponuja avtonomno vožnjo 2. stopnje in prinaša vse s tem povezane prednosti mestne vožnje.

Električni 500 je opremljen z najnaprednejšimi sistemi ADAS, kot so:

  • (Co-driver), sistem za ohranjanje voznega pasu,
  • sistem za pomoč pri parkiranju, sistem za nadzor mrtvega kota,
  • tehnologija za nadzor sprednje kamere nadzira vse strani avtomobila, tako vzdolžno kot prečno.
  • vzvratna kamera z dinamično mrežo,
  • samodejno zaviranje v sili,
  • sistem za ohranjanje smeri, ki drži vozilo v sredini voznega pasu in opozarja na nenamerno spremembo voznega pasu,
  • samodejni vklop/izklop dolgih luči,
  • klic v sili
  • električna ročna zavora.
  • Pametni sistem prilagodljivega tempomata (IACC) zavira ali pospešuje ob zaznavanju avtomobilov, kolesarjev in pešcev.
  • Inteligentni sistem za nadzor hitrosti prepozna omejitve hitrosti in priporoča vozniku, da jih upošteva.
  • Sistem za opozarjanje na mrtvi kot »Urban Blind Spot« uporablja ultrazvočne senzorje za nadzor mrtvih kotov in opozarja na morebitne ovire.
  • Sistem za prepoznavanje utrujenosti voznika zazna prve znake utrujenosti in na to opozori voznika.
  • 360° senzorji omogočajo pogled okoli vozila, da se izogne oviram pri parkiranju ali izvajanju zapletenih manevrov.

Novi električni Fiat 500 3+1 je opremljen z novim informacijsko-razvedrilnim sistemom UConnect™ 5 – povezano platformo, zasnovano za prihodnost. Združljiv je tudi z aplikacijama Android Auto™ in Apple CarPlay™, ki omogočata brezžično povezavo z združljivimi telefoni. Z 10,25-palčnim zaslonom visoke ločljivosti na dotik, ki se popolnoma prilega armaturni plošči vozila in sledi njegovim linijam, ponuja brezhibno povezljivost s pametnim telefonom.

Connect™ 5 v kombinaciji z modulom Telematic Box ter nepogrešljivo funkcijo klica v sili, ponuja uporabnikom številne inovativne načine povezljivosti, kot so funkcije My Assistant za vzpostavitev klica v sili; My Car za preverjanje stanja avtomobila; My Navigation z brezžično posodobljenimi zemljevidi; My Wi-Fi, ki omogoča povezovanje do osem elektronskih naprav hkrati in ponuja glasovno pomoč Alexo; My Alert, ki zazna morebitni poskus kraje, o tem obvesti lastnika in omogoča dodatne varnostne funkcije, vključno s sledenjem vozila.

Slog in oblika

Čiste linije in eleganten slog opredeljujejo videz električnega 500, ki je svež, napreden in kompakten, hkrati pa prefinjen in eleganten, s proporcionalno oblikovano šasijo. Zaradi tega je prostorsko privlačen, saj daje občutek boljše stabilnosti in večje notranjosti. Logotip 500 je nameščen na sredino sprednje maske, namesto logotipa Fiat. Logotip 500 zadaj ohranja svojo povezavo s preteklostjo, čeprav je preoblikovan v povsem električno različico: poudarja ga svetlo modra obroba, igra z obliko in barvami pa končno ničlo spremeni v črko »e«.

Barvna paleta novega električnega Fiata 500 3+1 obsega zeleno Ocean Green, sivo Mineral Grey, modro Celestial Blue, rožnato-zlato Rose Gold, belo Ice White in črno Onyx Black.

Notranjost vozila je elegantna, z jasnimi vzporednicami z elementi prve generacije Fiata 500. Široka in tanka armaturna plošča ter modularne rešitve za shranjevanje med obema sprednjima sedežema, kjer je bil prvotno nameščen menjalnik, bistveno izboljšajo udobje. Več je prostora za noge in ramena, pod ravnim dnom pa so shranjene litijeve baterije, zaradi česar prostornina prtljažnika ostaja nespremenjena.

Električni Fiat 500 poleg videza očara tudi s svojim zvokom. Sistem zvočnega opozarjanja za pešce (Acoustic Vehicle Alert System – AVAS), ki je obvezno pri hitrostih do 20 km/h, pri električnem Fiatu 500 3+1 ni običajen zvok, temveč melodija Amarcord skladatelja Nina Rote, v čistem Dolce vita slogu, ki je primer najbolj pristne italijanske ustvarjalnosti.

Nivoja opreme ICON 3+1 in LA PRIMA by Bocelli 3+1

Preprosto, popolno in polno vsebine – to je ponudba električnega Fiata 500. Pri različici 500 3+1 sta na voljo dva nivoja opreme;  oba se ponašata z najboljšo tehnologijo, povezljivostjo in varnostjo.

Fiat 500 Icon 3+1 sodi v sam vrh svoje kategorije: nov informacijsko-zabavni sistem na armaturni plošči ima 10,25-palčni zaslon na dotik »cinerama«, GPS in sistem Uconnect™ 5 z vmesniškim sistemom Natural Language z naprednim prepoznavanjem glasu, ki omogoča pogovor z vozilom z uporabo ključne besede »Hey Fiat«, za preverjanje dosega, nastavitve polnjenja baterije, nastavitev klimatske naprave in izbiranje glasbe.

Nivo opreme Icon 3+1 izstopa s 16-palčnimi litimi platišči, notranjost pa je opremljena z najboljšo vsebino, ki jo lahko ponudi in je v celoti serijska. Omogoča vstop brez uporabe ključa; ključ v obliki kamna komunicira z avtomobilom in samodejno odklene vrata, ko pridete v bližino vozila.

Notranjost je svetla, armaturna plošča pa v barvi karoserije. Po naročilu so na armaturni plošči in volanu možni tudi elegantni vstavki v imitaciji lesa ali eko usnja. Sedeži iz tkanine Seaqual so na voljo v modro-sivi ali črno-sivi barvi in spominjajo na italijansko visoko modo.

Fiat 500 3+1 la Prima by Bocelli predstavlja najvišjo stopnjo ekskluzivnosti in ponuja vrhunsko ozvočenje. Zunanjost poudarjajo premišljeno zasnovani LED žarometi, posebna 17-palčna lita platišča, kromirane obrobe stekel in kromirane stranske letvice. Sedeži, armaturna plošča in dvobarvni volan, mehak na otip, so izdelani iz eko usnja.

V serijsko opremo je vključena tudi samodejna klimatska naprava, pametni ključ v obliki kamna, hitro polnjenje z močjo 85 kW in 11 kW kabel Mode 3 za polnjenje doma ali na poti.

Novi 500 3+1 la Prima by Bocelli ima vgrajen tudi informacijsko-zabavni sistem UConnect™ 5: 7-palčni TFT zaslon, navigacija z 10,25-palčnim zaslonom na dotik, radio DAB, brezžični CarPlay/Android Auto, Uconnect Box, in brezžični polnilnik za pametni telefon.

Električni Fiat
fiat