Fiat 500 spomladi na ogled v Muzeju sodobne umetnosti v New Yorku kot del razstave The Value of Good Design

Fiat 500 spomladi na ogled v Muzeju sodobne umetnosti v New Yorku kot del razstave The Value of Good Design

  • Fiat 500 serije F bo od 10. februarja 2019 uradno na ogled v Muzeju sodobne umetnosti v New Yorku kot del razstave The Value of Good Design.

 

Po tem, ko je Muzej sodobne umetnosti iz New Yorka lani obogatil svojo zbirko z modelom Fiat 500, bo Fiat 500 serije F od 10. februarja do 27. maja 2019 prvič uradno na ogled kot del razstave The Value of Good Design, na kateri bodo predstavljena dela izvrstne zbirke industrijskega oblikovanja muzeja MoMA.

 

»500 predstavlja ikono italijanskega sloga, ki je vedno v modi ter ki je skozi desetletja zavoljo svojih ključnih lastnosti in močne osebnosti pridobila oboževalce po vsem svetu,« je povedal Luca Napolitano, vodja znamk Fiat in Abarth za regijo EMEA. Fiat 500 že od leta 1957 na ceste sveta prinaša barvitost in nasmehe v vsakodnevno življenje. Tako je postal ambasador lepe dežele »bel paese« ter ikona sloga in oblikovanja »Made in Italy«.

 

O Fiatu 500

V muzeju MoMA bo na ogled primerek serije 500 F, najpriljubljenejši model družine 500 vseh časov, ki so ga izdelovali med letoma 1965 in 1972. Ta serija je bila skupaj z drugimi različicami (Sport, D, L in R) prve generacije med letoma 1957 in 1975 izdelana v več kot štirih milijonih primerkov. Avtomobil je jasen odraz oblikovanja, ki zasleduje uporabnost, logično in gospodarno izbiro materialov ter miselnost, da mora biti dober dizajn dostopen vsakomur. Ključni dejavnik pri motorizaciji povojne Evrope je bil razvoj dostopnih in zanesljivih avtomobilov, kot je Fiat 500. Slednji z oblikovanjem in osredotočenjem na zgodbo Italije iz sredine 20. stoletja uteleša mnoga načela, ki označujejo modernistično oblikovanje iz sredine stoletja, in jih povezuje s temami, ki so predstavljene v delih zbirke muzeja.

 

Model Nuova 500, splošno imenovan »Cinquecento«, je zasnoval oblikovalec in inženir Dante Giacosa, predstavljen pa je bil leta 1957. Giacosa se je Fiatu pridružil leta 1927 in je bil v svoji 43-letni karieri zaslužen za mnoge oblikovalske presežke te avtomobilske znamke, med drugim tudi za izvirni 500 Topolino in poznejši model 500 Nuova. Model 500 je majhen mestni avtomobil s spredaj nameščenim motorjem, zasnovan pa je bil kot gospodaren avtomobil za množice. Giacosa je avtomobil zasnoval tako, da je kljub majhnim zunanjim meram kar najbolj povečal prostor notranjosti, kar se kaže v presenetljivo prostorni notranjosti, ki lahko sprejme štiri potnike. Standardno nameščena zložljiva platnena streha je široko dostopnemu avtomobilu dala občutek prestiža, obenem pa je ta funkcionalnost poskrbela za manjšo količino potrebnega jekla pri izdelavi avtomobila, ki je bilo v tistih časih drago blago.

Temu nespornemu uspehu je leta 2007 sledila predstavitev nove generacije. Današnji model 500 je podobno kot slavni predhodnik takoj dosegel velik uspeh po vsem svetu in osvojil izjemno število nagrad, vključno z nagrado za avtomobil leta in nagrado za oblikovanje »Compasso d’oro«.

 

Razstava »The Value of Good Design«

Razstava The Value of Good Design (10. februar–27. maj 2019) predstavlja predmete od pohištva do gospodinjskih aparatov, predmete iz keramike in stekla, elektroniko, primere oblikovanja v transportu, športno opremo, igrače in grafike ter raziskuje vpliv oblikovanja na demokratizacijo, začenši s pobudo »MoMA’s Good Design« iz poznih 30. do 50. let 20. stoletja, ki se je zavzemala za dobro oblikovane in dostopne sodobne izdelke. Koncept dobrega oblikovanja se je dobro prijel tudi zunaj muzeja, saj so ga vlade obeh strani med hladno vojno dojemale kot ključno orodje pri družbeni in gospodarski prenovi ter kot tehnološki napredek v letih po drugi svetovni vojni, Fiat 500 pa je tipičen primerek. Razstava zastavlja tudi vprašanje, kaj danes pomeni dobro oblikovanje ter ali bi lahko vrednote iz sredine prejšnjega stoletja prenesli in ponovno opredelili za občinstvo 21. stoletja. Obiskovalce vabijo, da sami preizkusijo nekaj dobro oblikovanih klasik, ki jih še vedno izdelujejo, ter raziščejo, kako MoMA s svojimi dizajnerskimi prodajalnami še naprej spodbuja rojevanje novih izdelkov in idej na mednarodnem trgu.