Legendarni Fiat 500 na Festivalu Automobile International 2019

Legendarni Fiat 500 na Festivalu Automobile International 2019

  • Pariz je pred kratkim gostil prireditev, namenjeno avtomobilskemu oblikovanju in konceptnim avtomobilom.
  • Zvezda je bil brezčasni 500, model preteklosti in sedanjosti, ki potrjuje svoj status nesporne ikone svetovnega oblikovanja.
  • Zgodovinski 500 D (1963) in Giardiniera Jolly (1972) sta bila na ogled skupaj z nedavnima konceptnima modeloma Trepiùno (2004) in 500 Zagato (2011) ter novim 500 (2007).
  • Razstavo je dopolnila posebna serija 500 by Repetto, ki je nastala leta 2018 izključno za francoski trg.
  • Na prireditvi je prestižno nagrado “Prix d’Honneur” prejel Roberto Giolito, “oče” Fiata 500 iz leta 2007 in vodja oddelka FCA Heritage.

 

Od 31. januarja do 4. februarja je v Parizu potekal 34. Festival Automobile International, največji francoski dogodek avtomobilskega oblikovanja in konceptnih avtomobilov. Znamka Fiat in FCA Heritage – oddelek Skupine, ki se ukvarja z varovanjem in promoviranjem zgodovinske dediščine blagovnih znamk Alfa Romeo, Fiat, Lancia in Abarth – sta bila prisotna na prestižnem dogodku, ki je potekal na prizorišču Hôtel des Invalides, da bi širši javnosti ponudila možnost neposrednega stika z nesporno ikono svetovnega oblikovanja: Fiatom 500. Še več, na prireditvi v Parizu je prestižno nagrado “Prix d’Honneur” prejel Roberto Giolito, svetovno znani oblikovalec in “oče” Fiata 500 iz leta 2007, ki od leta 2015 vodi oddelek FCA Heritage.

 

Soj žarometov je bil uprt v ikono Fiata, zvezdo prominentne razstave, kjer so se vrstili zgodovinski avtomobili, nedavni prototipi, zgrajeni na osnovi 500, in nove posebne serije. Seveda je skupni imenovalec legendarni avtomobil, ki ga je zasnoval Dante Giacosa, ki je v svoji 43-letni karieri izdelal veliko pomembnih projektov , vključno s prvotnim 500 “Topolino”, ki mu je leta 1957 sledil Nuova 500.

Natančneje, razstavišče je prikazalo zgodovinska avtomobila 500 D (1963) in Giardiniera Jolly (1972), ki pripadata zasebnim zbirkam, skupaj z nedavnima konceptnima avtomobiloma Trepiùno (2004) in 500 Coupé Zagato (2011) ter čisto prvim novim 500 iz leta 2007, vsi so iz zbirke FCA Heritage. Razstavo je dopolnila nova posebna serija 500 by Repetto, ki je namenjena izključno francoskemu trgu.

 

Zgodovina legendarnega Fiata 500, avtomobila, ki je dobil stalno mesto v kolektivni podzavesti, s statusom, ki presega avtomobilski svet, je resnično fascinantna. 4. julija 1957 je v Torinu ugledal luč sveta Nuova 500, “velik mali avtomobil”, ki je kmalu postal simbol množičnega lastništva avtomobilov. Kljub svoji majhnosti je zasnova Danteja Giacose povečala notranji prostor in ustvarila presenetljivo prostorno notranjost, ki je lahko sprejela štiri potnike. Zložljiva platnena streha, ki je bila na voljo standardno, je dala temu avtomobilu občutek razkošja, hkrati pa je zmanjšala uporabo jekla, materiala, ki je bil v tistem času zelo drag, vendar bistvenega pomena za proizvodnjo vozila.

 

50 let po njegovi prvi predstavitvi, je bila, zopet v Torinu, predstavljena nova generacija Fiata 500. Cilj, da postane svetovna uspešnica, se je uresničil, saj se prodaja v 100 državah po vsem svetu in je dobitnik številnih nagrad, med drugimi  tudi “Car of the Year” in “Compasso d’oro”. Brez dvoma je skrivnost njegove dolgoživosti njegova sposobnost, da se razvija, kar dokazuje več kot 30 posebnih serij, zasnovanih na osnovi modelov Fiat 500 in Abarth 595 -, ki so jih izdelali v zadnjih 11 letih. Na splošno je bilo od leta 2007 do danes proizvedenih več kot 2.110.000 avtomobilov Fiat 500. S tem se je skupno število povzpelo na več kot 6 milijonov, če k temu prištejemo še modele predhodnika, proizvedenega med letoma 1957 in 1977, zaradi česar je eden od najbolje prodajanih Fiatovih modelov vseh časov.

 

Konceptni avtomobil Fiat Trepiuno (2004)

Konceptni model “Trepiuno”, ki ga je zasnoval Fiatov center za oblikovanje, se je prvič pojavil na mednarodnem avtomobilskem salonu v Ženevi leta 2004. Glede na navdušen sprejem javnosti se je izkazalo, da je prototip znanilec novega Fiata 500, ki je prišel na trg 4. julija 2007 v Torinu in uspešno na novo opredelil avtomobil, ki je bil predhodnik množičnega lastništva avtomobilov v Italiji. Trepiuno je imel popolnoma edinstven slogovni in konstrukcijski pristop, ki je temeljil na konceptu “poenostavljene uporabe”: zelo prostorna potniška kabina je bila še posebej varna in udobna, deloma zahvaljujoč zaščitnemu obroču, ki jo je obdajal in opredeljeval. Zaradi značilnosti, kot so zaobljene sodobne linije in uporaba novih tehnologij materialov, je konceptni avtomobil opustil običajno razporeditev sedežev 2 + 2, da bi zaobjel načelo 3 + 1 in s tem najbolj povečal možnosti preureditve notranjosti.

 

Fiat 500 (2007)

Fiat 500, ki je vstopil na trg 4. julija 2007, je zelo kmalu postal manifest “novega Fiata”, ki uteleša izvirni pristop in novo filozofijo oblikovanja avtomobilov, natanko 50 let po predstavitvi prvega Fiata 500. Njegova silhueta je močno zakoreninjena v kolektivni podzavesti v Italiji in drugod, saj je njegova zgodovina neločljivo povezana s celotno generacijo strastnih, navdušenih lastnikov, ki so dosledno uveljavili njegovo podobo kot uspešnega, zanesljivega, dosegljivega avtomobila in ga povzdignil na raven simbola najboljših let svojega življenja, ki ga je spremljalo razpoloženje brezskrbne in vesele zabave. 500 je močno povezan z njihovimi spomini na mladost in prikliče srečno preteklost, ki bi jo nekateri izmed njih v želeli ponovno obuditi. Med nastajanjem novega Fiata 500, cilj ni bil kopirati obstoječi avtomobil, ampak ga ponovno zasnovati: novi 500 je zaznamoval začetek inovacijskega procesa, ki je jasno razkril ambicije umestitve blagovne znamke. Čeprav je ohranil vero v filozofijo svojega predhodnika, je dal Fiat 500 močan poudarek inovacijam, ki jih je prvič prinesel v svojo kategorijo. Razstavljeni model nosi oznako s številko 001 posebne serije Opening Edition modela 500.

 

Konceptni avtomobil Fiat 500 Coupé Zagato (2011)

Na mednarodnem avtomobilskem salonu v Ženevi leta 2011 so obiskovalci lahko občudovali konceptni avtomobil 500 Zagato, kupe koncepta 2+2, ki ga je zasnovalo eno izmed najbolj znanih avtomobilskih oblikovalskih podjetij na svetu, v sodelovanju s Fiatovim centrom za oblikovanje. Prototip je imel osupljive linije, kar mu je dalo resnično športen, sodoben slog, ne da bi se pri tem pretrgala vez s tradicijo oblikovanja avtomobila. Njegovo obliko je navdihnil prototip, ki ga je Zagato izdelal v petdesetih letih prejšnjega stoletja na osnovi modela Fiat 500. Čeprav je takrat slavni italijanski oblikovalec povsem na novo opredelil slog 500, so oblikovalci sedanjega modela ohranili njegove splošne linije, podobne tistim iz kupeja, hkrati pa so jih naredili še bolj agresivne: na primer, grbi na strehi (prepoznavni znak Zagata) sta omogočili, da je raven udobja v notranjosti zelo visoka, z roko v roki z zmanjšanjem višine vozila od tal.

 

Fiat 500 by Repetto (2018)

Eleganca in osebnost, razkošje in tradicija: Fiat 500 in Maison Repetto sta združila moči, da bi ustvarila izjemen Fiat 500 by Repetto, posebno serijo, zasnovano izključno za francoski trg, ki je prišla v prodajne salone lani in predstavlja nesporni simbol italijanske ustvarjalnosti, ki jo projicira v prihodnost. Glavne značilnosti vključujejo spektakularno zunanjost v prilagojeni barvi Opéra Bordeaux, elegantne okrasne obloge s potezami, ki spominjajo na balerino, luksuzno notranjost, ki se sklicuje na brezčasno privlačnost originalnega 500, in sedeže z usnjenim oblazinjenjem Poltrona Frau v barvi tobaka. Notranjost v barvi slonovine so odlično ujema z armaturno ploščo, prav tako na voljo v barvi Opéra Bordeaux. Fiat 500 by Repetto je čudovit primer zmožnosti Fiata 500, da se razvija skozi čas, pri tem pa vedno ohranja svojo edinstveno identiteto. V resnici se je avtomobil uspešno preoblikoval, da bi vstopil na številna nova področja, vključno s tehnologijo, modo, oblikovanjem, luksuznimi jahtami in zdaj baletom, kjer se srečuje z novimi cilji in se nenehno obnavlja, vendar nikoli ne izgubi svojega brezčasnega, ikoničnega statusa.

 

Roberto Giolito

Po končani diplomi iz industrijskega oblikovanja v Rimu leta 1985 je začel delati kot svobodni oblikovalec, zaposlen pri podjetjih za opremljanje in notranje oblikovanje. Leta 1989 se je pridružil Fiatovemu centru za oblikovanje, kjer je delal na inovativnih električnih prototipih. Njegov prvi projekt, za katerega je oblikoval tako notranjost kot zunanjost, je bil Fiat Downtown, predstavljen v popolnoma delujoči, vozni različici na mednarodnem avtomobilskem sejmu v Ženevi leta 1993. Naslednje leto je zasnoval še en električni konceptni avtomobil brez emisij, Fiat Zic, ki se je prvič pojavil na švicarskem avtomobilskem salonu leta 1994. Istega leta je začel delati na kompaktnem konceptu hatchback, ki naj bi vodil Fiat k predstavitvi in proizvodnji priljubljenega šestsedežnega modela Fiat Multipla (komaj 4 metre dolg) z inovativno zasnovo dveh vrst s po tremi sedeži. Leta 2002 je Giolito postal prvi vodja naprednega oblikovalskega centra Skupine, kjer naj bi razvil prvi konceptni avtomobil, ki ga je navdihnil legendarni stari Fiat 500 (Fiat Trepiùno, Ženeva 2004), in številna druga vozila, namenjena proizvodnji, vključno s Fiat Grande Punto in Fiat Qubo. Leta 2007 je Giolito lansiral novo proizvodnjo Fiata 500, ki je prejel nagrado “Car of the Year”, istega leta pa je bil imenovan tudi za vodjo oblikovanja blagovnih znamk Fiat in Abarth v oblikovalskem centru v Torinu. Leta 2008 mu je revija Automotive News podelila nagrado “Eurostar 2008″, od predsednika Italije pa je prejel nagrado za najboljše inovacije na področju oblikovanja. Leta 2011 je Fiat 500 prejel nagrado “Compasso d’Oro”, ki jo podeljuje komisija ADI (Italijansko združenje za industrijsko oblikovanje). V letu 2012 je Giolito postal podpredsednik področja oblikovanja Skupine FCA za regijo EMEA, kjer je zadolžen za nadzor celotne palete novih izdelkov evropskih blagovnih znamk FCA. Leta 2015 pa je bil imenovan še za vodjo oddelka Heritage v okviru FCA Italy, za delo s predano ekipo, kjer usmerja in usklajuje aktivnosti za varovanje dediščine vseh zgodovinskih vozil Skupine.